Aktualności

Wybór pendrive’a jako nośnika reklamy

Ze względu na wygodę użytkowania pendrive, czyli przenośna pamięć USB, stał się przedmiotem wręcz niezbędnym, bez którego trudno wyobrazić sobie korzystanie z komputera. Jak inaczej przenosić dane, bez względu na to, czy będą to pliki muzyczne, graficzne, dokumenty tekstowe, prezentacje, pliki PDF czy inne? W tym przypadku nieduży rozmiar urządzeń tego typu jest niekłamaną zaletą, umożliwiającą dużą mobilność (łatwiej zabrać ze sobą przedmiot wielkości breloczka, niż ciężki portfel wypełniony płytami DVD). Na korzyść pendrive’ów przemawia również odporność na uszkodzenia i brak ruchomych części (czego nie można powiedzieć o zewnętrznych dyskach twardych, dla których upadek z wysokości bywa zabójczy). Dodatkowym zastosowaniem dla pamięci typu flash jest możliwość przechowywania aplikacji w wersjach mobilnych czy wykorzystanie „gwizdka” jako dysku startowego.

Urządzenie o tak szerokim wachlarzu zastosowań i tak wielu zaletach jest idealnym gadżetem reklamowym, który sprawi, że obdarowany nim klient czy partner biznesowy na długo zapamięta naszą markę. Oczywiście, wybór pendrive’a o takim przeznaczeniu jest ważną strategiczną decyzją, gdyż chcemy być kojarzeni jak najlepiej. Jakie parametry warto wziąć po uwagę, decydując się na pendrive reklamowy?

Czy pojemność jest kluczowa?

Pojemność pamięci wydaje się odpowiadać zasadzie „im więcej, tym lepiej”. Czy to prawda? Okazuje się, że niekoniecznie.

Wiele zależy od celu wykorzystania takiego nośnika. Choć przedział, jaki mamy do wyboru, jest naprawdę imponujący (od 128 MB aż do 256 GB!), to pendrive reklamowy o największych możliwościach archiwizacyjnych sprawdzi się najlepiej przy przenoszeniu ciężkich plików (np. pliki muzyczne, pliki filmowe, archiwa, aplikacje itd.). Przy zastosowaniach tego typu warto mieć na uwadze prędkość zapisu, by oczekiwanie na odczyt lub zapis pliku nie było długie. Klasyczne modele, takie jak np. SK-002 w skórze czy MP-004 z obrotową zatyczką zapewniające odczyt i zapis o prędkości 33/16 MB/s sprawdzą się w tej sytuacji doskonale. Jednak wewnątrz firmy, na co dzień, przenoszone są dane o zdecydowanie mniejszych rozmiarach – pliki tekstowe, prezentacje, arkusze kalkulacyjne. W tym przypadku można postawić na pamięć flash o niższej pojemności i prędkości odczytu/zapisu (odpowiednio 2 GB – 8 GB i 12/6 MB/s).

Pomówmy o estetyce

Choć wymiar praktyczny i parametry techniczne urządzenia są najważniejsze, nie można zapomnieć o stronie wizualnej, by gadżet był nie tylko funkcjonalny, ale i miły dla oka. Kiedyś nie było to takie oczywiste – rynek dominowały niewyszukane kształty, a wybór kolorów był niewielki. Zmieniło się to z czasem. Obecnie, poza klasycznymi modelami, dostępne są bardziej wyrafinowane formy (np. pendrive-długopis, karta kredytowa, opaska na rękę czy wersja z obrotową zatyczką, która się nie zgubi), ekskluzywne tworzywa (skóra lub drewno, nierzadko z luksusowym grawerowaniem) a także bogata paleta kolorów.

Kolorystyka jest szczególnie ważna. Dzięki niej pendrive może być ozdobiony np. barwami naszej firmy, co wspomoże umacnianie jej wizerunku poprzez promowanie go gadżetami reklamowymi. Najwięcej kolorów jest dostępnych w przypadku modelu o obrotowej zatyczce, lecz inne modele również zapewniają szeroki wybór (zarówno ciepłe jak i zimne kolory, np. niebieski, czerwony, zielony, fioletowy, pomarańczowy, żółty, czarny).

Poza kolorem bardzo ważne jest znakowanie – logo naszej firmy musi być dobrze widoczne i starannie wkomponowane w design urządzenia. Technologia naniesienia logo będzie się różnić w zależności od tworzywa, z jakiego wykonany jest pendrive. W przypadku drewna, skóry lub metalu możliwe jest grawerowanie, które zapewnia wysoką trwałość. Na plastikową obudowę logo zostanie naniesione metodą np. tampodruku. Kolor i wielkość nadruku jest ograniczona jedynie naszą fantazją i wymiarami urządzenia.